Praktiske oplysninger til stævnedeltagerne

Vi bliver i alt ca. 50 musikere på stævnet, hvor vi skal arbejde sammen om klang og samspil i tre melodier.

Vi skal spille tre Duke Ellington arrangementer

John Riddell, der er trommeslager i Aarhus Jazz Orchestra og en erfaren arrangør og dirigent har den musikalske ledelse af stævnet. John har valgt et Duke Ellington tema med følgende tre numre:

  • Blue Pepper
  • Caravan
  • Take The A Train

Noder

Noderne findes i en mappe på Google Drev, der er delt med deltagerne i en selvstændig mail den 20. marts. Noderne er opdelt i instrumenter, så I blot skal udskrive et par sider for hvert nummer. Noderne indeholder for hvert instrument de stemmer, vi har rådighed over.

I skal som udgangspunkt spille den stemme, I plejer at spille i det orkester, I spiller i. De, der ikke spiller i et orkester, kan vælge den stemme, der passer bedst til eget niveau.

I nodemappen findes også mp3-filer og en m4a med indspilninger af arrangementerne af de tre numre, så I kan lytte og øve jer inden stævnet.

Webinar onsdag den 2. april 2025 kl. 19.00-20.30

På webinaret præsenterede John Riddell Duke Ellington temaet, herunder baggrunden for valg af tema og de tre melodier, samt hvad der er særligt kendetegnende for Duke Ellingtons arrangementer. For hvert nummer fremhæves sekvenser, fraser, opmærksomhedspunkter og øve-forslag for de forskellige instrumentgrupper. Endelig gennemgås solo-sekvenser, og hvordan de planlægges afviklet.

Solister

Der vil være rig mulighed for at spille soloer til koncerten. Har du lyst til at spille solo i et eller flere af numrene, så skriv til stævnearrangøren.

  • Blue Pepper
  • Caravan
  • Take The A Train

Solister vil få lejlighed til at spille soli i prøverne op til koncerten mellem kl. 14.00-16.00 på stævnet.

Medbring

I skal medbringe jeres instrument, nodestativ og en udskrift af noderne.

Spiller du på et el-instrument, bør du tage egen forstærker samt kabler med.

Hvis du spiller klaver, er du velkommen til at tage dit eget el-klaver med, men vi har rådighed over et flygel og flere el-klaverer.

Vi har desuden rådighed over flere trommesæt, men har du særlige ønsker til fx lilletromme, bækkener, stol eller lign. så tag selv med.

Tager du selv klaver eller trommer med, bedes du af hensyn til den praktiske opstilling i lokalerne snarest muligt oplyse dette i en mail til stævnearrangøren.

Dresscode

Af hensyn til billedet på livestreamingen, vil det være fint, hvis den enkelte deltager har en mørk skjorte eller bluse på.

Workshops for instrumentgrupper

I perioden kl. 10.00-14.00 øves i instrumentgrupper i tre workshops – en for hvert arrangement.

Instruktører på workshops er:

Musikalsk ledelse og dirigent: John Riddell
Trompetgruppe: Jan Lynggaard Sørensen
Saxgruppe 1: Cesar Joaniquet
Saxgruppe 2: Nis Myrtue
Trombonegruppe: Storm Kleist
Rytmegruppe 1: Frederik Sakham
Rytmegruppe 2: John Riddell

Program

10.00                 Velkomst, kaffe og en sang

10.30                 Workshops:

10.30 Instrumentgrupperne arbejder med et af de tre numre

11.30 Instrumentgrupperne arbejder med det andet nummer

12.30                 Frokost

13.15                 Instrumentgrupperne arbejder med det tredje nummer

14.15                 Pause

14.30                 Instrumentgrupperne samles og øver de tre numre sammen.

15.40                 Pause

16.00                 Livestreamet koncert på Youtube og Facebook

16.45                 Farvel og tak for i dag

17.00                 Slut

Forplejning

Der er sørget for frokost samt kage med kaffe om eftermiddagen (dækket af deltagergebyret). Drikkevarer – både kaffe, øl og vand – kan købes på stedet. Der kan kun betales med kontanter og mobilepay. Så husk at hæve lidt penge, hvis du ikke har mobilepay.

Frokost og kage leveres af Restaurant Tullio i Rønde.

Koncerten

Koncerten den 26. april kl. 16.00 streames fra Facebook-begivenheden Djurzz Forårs Jazz støttekoncert.

Husk at dele Facebook-gruppen med så mange som muligt, så koncerten bliver kendt og mange lytter med.

Koncerten optages også, så den kan høres efterfølgende i Facebook-gruppen: Djurzz Jazz og på Youtube.

Deltagerliste

Deltagerlisten vil blive tilgængelig sammen med nodemapperne. Det gør det bl.a. muligt at arrangere fælles transport. Del venligst ikke listen med andre.

Kulturhotellet Rønde – stævnelokalitet

Stævnet afholdes på:

Kulturhotellet Rønde
Hovedgaden 10
8410 Rønde

Bus 123 kører fra Aarhus Rutebilstation kl. 8.42 og er i Rønde kl. 9.30. Kulturhotellet ligger lige op ad busterminalen. Der er parkeringsmulighed lige omkring Kulturhotellet, men kom gerne i god tid, så vi er sikre på at kunne starte kl. 10.00.

Se parkeringsmuligheder her. Kulturhotellet er den første røde bygning til højre for busholdepladsen (næsten i midten) på billedet.

Andet

Programmet og andre informationer om arrangementet findes på hjemmesiden https://www.bigbandetunoderne.dk/ under menu-punktet Djurzz Forårs Jazz.

Har I spørgsmål, så skriv blot.

Vi glæder os til at spille sammen med jer.

Michael Lund-Larsen
Stævnearrangør Djurzz Forårs Jazz
Kontaktperson Bigbandet Unoderne
Mail: mchllundlarsen@gmail.com
Mobil: 2044 2040